آزمایشگاه بازیسازی و واقعیت گسترده
Game Development and Extended Reality Lab
-
سرپرست آزمایشگاه: دکتر مجتبی وحیدیاصل
-
سال تأسیس: 1393
-
محل فعلی: ساختمان آزمایشگاههای پژوهشی دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، اتاق 25
تماس با آزمایشگاه:
Instagram: sbu.xr.lab
Email: avrgamelab@gmail.com
TEL : 021-29904180
WhatsApp: 09357507576
فعالیت اصلی:
-
طراحی و پیادهسازی بازیهای رایانهای (Computer Game)، بازیهای جدّی (Serious Game)، و بازیوارسازی (Gamification)
-
طراحی و پیادهسازی نرمافزارهای مبتنی بر واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)
-
طراحی بستههای اصولی برای آزمون کاربردپذیری (Usability Test) و آزمون اثربخشی نرمافزار و بازی
-
ارائه مشاوره تخصصی به سازمانها و صنایع جهت پذیرش و استفاده از بازیهای جدّی و بازیهای رایانهای، و واقعیت گسترده
همکاران:
یک عضو هیات علمی (راهبر و سرپرست آزمایشگاه)، یک مدیر پروژه، یک مدیر فنی، سه برنامه نویس ارشد، دو مدلساز و آرتیست، ده دانشجوی کارشناسی، پنج دانشجوی کارشناسی ارشد، دو دانشجوی دکتری، بیش از 50 فارغ التحصیل
فعالیتهای اعضای دانشجویی آزمایشگاه بازیسازی و واقعیت گسترده
ردیف |
نام و نام خانوادگی |
موضوع فعالیت |
نوع فناوری |
مقطع تحصیلی |
1 |
محسن سعیدی |
سیستم دوربینهای سوم شخص در بازیهای رایانهای |
بازی رایانهای |
کارشناسی |
2 |
فرزام وطنزاده |
طراحي يك بازي براي توليد خودكار داده هاي آزمون نرم افزار (تولید داده آزمون) |
بازی جدّی |
کارشناسی |
3 |
هستی سحابی |
طراحی یک بازی با هدف شناسایی مسیرهای آزمون ناممکن |
بازی جدّی |
کارشناسی |
4 |
سیده پگاه کیائی |
طراحی و پیادهسازی یک بازی واقعیت مجازی با هدف کمک به افراد دارای فوبیای ارتفاع |
واقعیت مجازی |
کارشناسی |
5 |
سار امینی |
طراحی و پیاده سازی یک بازی رایانهای برای درمان فوبیای خاص به کمک واقعیت افزوده |
واقعیت افزوده |
کارشناسی |
6 |
مسیح امینبیدختی |
طراحی و پیادهسازی یک بازی با رویکرد محاسبات مبتنی بر انسان |
بازی رایانهای |
کارشناسی |
7 |
نازنین کریمیمقدم |
طراحي و پيادهسازي نرمافزار واقعيت افزوده براي مفاهيم علوم تجربي |
واقعیت افزوده |
کارشناسی |
8 |
حسنا سلیمی |
طراحي برنامه كاربردي بازديد از موزه در بستر گوشي هوشمند مبتني بر واقعيت افزوده |
واقعیت افزوده |
کارشناسی |
9 |
سیده فاطمهسادات حسینی |
طراحي و پياده سازي يك بازي معمایی و مبتنی بر پازل |
بازی رایانهای |
کارشناسی |
10 |
مهتا نیکوفر |
ابزار واقعيت افزوده براي مسيريابي و افزايش تعامل مراجعه كنندگان در كتابخانهها |
واقعیت افزوده |
کارشناسی |
11 |
سپهر لواسانی |
توليد تابع برازش مناسب با استفاده از بازي هدفمند |
بازی جدّی |
کارشناسی |
12 |
کیان رضوی سطوتی |
طراحي وپيادهسازي يك بازي رايانهاي ميان نسلي با رويكرد طراحي نامتقارن |
بازی رایانهای |
کارشناسی |
13 |
امیرعلی منجر |
طراحي و پيادهسازي يك مدل Pose Estimation با استفاده از يك دوربين RGB |
بازی رایانهای |
کارشناسی |
14 |
علی مقیمی |
طراحي وپيادهسازي يك نرمافزار واقعيت مجازي براي بهبود رويههاي صنعتي شركت نفت ايران در كنترل فوران چاه |
واقعیت مجازی |
کارشناسی |
15 |
فریدالدین حسامی |
طراحي و پيادهسازي يك بازي رايانهاي چند نفره به سبك شوتر اول شخص (براي رايانه شخصي) |
بازی رایانهای |
کارشناسی |
16 |
نیما جوادی |
طراحي و پيادهسازي يك وبسايت بازيگونهشده براي كمك به بهبودكيفيت نرمافزار |
گیمیفیکیشن |
کارشناسی |
17 |
محمدرضا میرزائی |
ارائه يك بازي با مشخصات شبكه اجتماعي مبتني بر توليد رويهاي محتوا |
بازی رایانهای |
کارشناسی |
18 |
مریم حاتمی |
طراحی و پیاده سازی یک بازی هدفمند برای تولید موارد آزمون برنامهها |
بازی جدّی |
کارشناسی |
19 |
احسان اخلاقی |
رويكردي براي ايجاد تجربه كنفرانس با استفاده از واقعيت مجازي |
واقعیت مجازی |
کارشناسیارشد |
20 |
محسن نوازنی |
راهكاري جهت بهبود موقعيتيابي گوشيهاي هوشمند مبتني بر روش اِسلَم در فناوري واقعيت افزوده |
واقعیت افزوده |
کارشناسیارشد |
21 |
نازنین کریمیمقدم |
طراحي يك سيستم توصيهگر دستور غذا با رويكرد بازيگونه |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
22 |
فرجاد داوری |
ارايه راهكاري جهت اندازهگيري تاثير عناصر واقعيت مجازي بر معيارهاي بازيهاي جدي مبتني بر تحليل دادههاي بازي |
واقعیت مجازی |
کارشناسیارشد |
23 |
پگاه قیصیپور |
ارائه رويكردي به منظور تحليل دادههاي حاصل از عملكرد بازيكنان بازيهاي كامپيوتري به منظور استخراج الگوهاي شخصيتي افراد |
بازی رایانهای |
کارشناسیارشد |
24 |
محسن ادبیفرد |
ارائه رويكردي تعاملي مبتني بر مشاركت كاربران در بستر واقعيت افزوده |
واقعیت افزوده |
کارشناسیارشد |
25 |
یحیی احمدیپور |
تاثير واقعيت مجازي در تغيير نگرش به ايمني كاركنان واحد فني شركت زامياد |
واقعیت مجازی |
کارشناسیارشد |
26 |
احسان بهرامی |
بازيگونهسازي سامانه مديريت يادگيري مبتني بر خصوصيات كاربران |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
27 |
میلاد شمسی جلالی |
ارائه رويكردي مبتني بر بازيگونهسازي بهمنظور رفع مشكل شروع سرد كاربران در سامانههاي توصيهگر |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
28 |
زهرا میرزائی |
بررسي تاثير بازيكاري در چرخه مديريت دانش |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
29 |
اطمه سادات ميرمحمدميگوني |
طراحي سيتم مديريت يادگيري الكترونيك بازيوار شده بر اساس نظريه خبرگان با روش مدلسازي ساختاري تفسيري |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
30 |
مائده میردامادی |
بهرهگيري از واقعيت مجازي جهت بررسي ادراك بصري در فضاهاي داخلي |
واقعیت مجازی |
کارشناسیارشد |
31 |
شهرزاد موسوی |
ارائه رویکردی جهت بازیگونهسازی اشکالزدایی نرمافزار |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
32 |
مریم رضایی |
طراحي و پيادهسازي يك بازي جدي به كمك توليد محتواي رويهاي با هدف پيشگيري از اختلالات در توانايي پردازش بصري |
بازی جدّی |
کارشناسیارشد |
33 |
فاطمه تقیزاده |
طراحي و توسعه ي يك بازي هدفمند به منظور شناسايي نامتغيرهاي برنامهها |
بازی جدّی |
کارشناسیارشد |
34 |
شیما سیفالهی |
طراحي و توسعه يك بازي هدفمند به منظور ترميم خودكار برنامه |
بازی جدّی |
کارشناسیارشد |
35 |
مریم مرادی شبستری |
مدلي جديد براي افزودن اطلاعات بازيابيشده مبتني بر زمينه بر روي اشياي تشخيص داده شده در بستر واقعيت افزوده |
واقعیت افزوده |
کارشناسیارشد |
36 |
پویا ثابتی |
مدلسازي و ارزيابي رفتار بازيهاي آنلاين چند نفره مبتني بر شبكههاي پتري |
بازی رایانهای |
کارشناسیارشد |
37 |
احسان بهرامی |
بازیگونهسازی سامانه مدیریت یادگیری مبتنی بر خصوصیات کاربران |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
38 |
بهاره الهوردی بیک |
استخراج الگوهای رفتاری از دادههای حاصل از بازیهای رایانهای با استفاده از روش دادهکاوی |
بازی رایانهای |
کارشناسیارشد |
39 |
فائزه آقازاده پر |
ارائه چارچوب بازيگونهسازي جهت ارتقاي فرهنگ سازماني با تأكيد بر آموزش سازماني |
گیمیفیکیشن |
کارشناسیارشد |
40 |
پرستو علیخانی |
طراحی، پیادهسازی، و سنجش اثربخشی نرمافزار واقعیت افزوده بر مبنای نظریه یادگیری همیارانه |
واقعیت افزوده |
دکتری |
41 |
شایسته شکوفهفرد |
بررسي تحولي و موقعيتي بازنمايي از دلبستگي و حساسيت مادرانه در مادران كودكان 1 تا 5 ساله طراحي نرمافزار سنجش حساسيت مادرانه |
بازی جدّی |
دکتری |
42 |
سعید امیری چیمه |
طراحي يك زبان صوري براي ايجاد دنياهاي بازيهاي نقشمحور |
بازی رایانهای |
دکتری |
43 |
شرمین موسوی |
رويكردي جهت استفاده از بازيهاي هدفمند در آزمون و اشكالزدايي برنامهها |
بازی جدّی |
دکتری |
44 |
راضیه شاهوردی |
طراحي و پيادهسازي بازي جدي مبتني بر واقعيت مجازي با هدف بهبود شايستگيهاي تدريس به تبعيت از نظريه يادگيري تجربي كلب |
واقعیت مجازی |
دکتری |
45 |
زهره جعفریفر |
طراحي و پيادهسازي يك بازي جدي هميارانه براي پرورش تفكر انتقادي دانشجويان |
بازی جدّی |
دکتری |
46 |
راضیه محققیان |
طراحي يك بازي جدي به منظور ارتقاي مهارت حل مسئله دانشجويان و سنجش ميزان قابليت بازي |
بازی جدّی |
دکتری |
47 |
معصومه حبیبی باغی |
طراحي، پيادهسازي و اعتبارسنجي نرمافزار واقعيت افزوده مبتني براصول يادگيري تجربي براي آموزش احياي قلبي ريوي |
واقعیت افزوده |
دکتری |
برخی فعالیتهای پژوهشی اعضای آزمایشگاه مرتبط با بازیسازی و واقعیت گسترده
Alikhani P, RezaeiZadeh M, Haji Zeinolabedini, M & Vahidi-Asl M. Identifying the impact of Augmented
Reality on library services, Library and Information Science Research, 8 (2), (2019): 355-370. [In Persian]
Alikhani P, RezaeiZadeh M, & Vahidi-Asl M. The analysis of “Fetch! Lunch Rush” as an Augmented Reality multi-player game in Cooperative learning. Quarterly journal of new thoughts on education, 4 (2017): 39-61. [In Persian]
Alikhani P, RezaeiZadeh M, & Vahidi-Asl, Karimi-Moghadam N. Learning atmospheric phenomena through AR-BlueSky Augmented Reality app with an emphasis on increasing interaction, 3th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities, Isfahan, 2016. [In Persian]
Amiri-Chimeh S, Haghighi H, Vahidi-Asl M, Setayesh-Ghajar K, & Gholami-Ghavamabad F. Rings: A Game with a Purpose for Test Data Generation. Interacting with Computers 30, no. 1 (2017): 1-30. [ISI]
Amiri-Chimeh S, Haghighi H, Vahidi-Asl M. Generating game map layouts for formally specified nonlinear narratives. 7th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities, Isfahan, 2022.
Akhlaghi E, Vahidi-Asl M, AghaZadeh-Par F. Remote conference experience using virtual reality. 7th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities, Isfahan, 2022. [In Persian]
Davari F, Vahidi-Asl M, Alikhani P, & RezaeiZadeh M. Measuring the impact of Virtual Reality on a serious game for improving oral presentation skill, Technology of Education Journal, 2020. [In Persian]
GhaysiPour P, Vahidi-Asl M. An approach to assess stress symptoms using sensor and computer game data. 6th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities, Isfahan, 2021. [In Persian]
Moosavi Sh, Haghighi H, Sahabi H, Vatanzade F, Vahidi Asl M. Greenify: a game with the purpose of test data generation for unit testing. In International Conference on Fundamentals of Software Engineering, pp. 77-92. Springer, Cham, 2019.
Moosavi Isfahani Sh, Abhari B, Alikhani, P, Vahidi Asal M. Gamefault: a gamify approach to software debugging, 3th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities, Isfahan, 2016. [In Persian]
Satvati Razavi K, Vahidi-Asl M. Looking at intergenerational game design through lens of game genres. 6th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities. Isfahan, 2021.
Taghizadeh F, Seifollahi Sh, Vahidi-Asl M. Designing and developing a purposeful game to identify program invariants. 7th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities, Isfahan, 2022. [In Persian]
Vahidi-Asl M, AghaZadeh-Par F, Alikhani P. Identifying the Challenges of Implementation of Gamification in
Organizational Instruction. Journal of Iranian cultural research 11, no 41 (2018): 121-149. [In Persian]
برخی محصولات آزمایشگاه بازیسازی و واقعیت گسترده
عنوان پروژه |
کارفرما |
نوع فناوری |
سال پایان |
مهارتآموزی زلزله |
معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری |
واقعیت مجازی |
1399 |
نظام آراستگی محیط کار |
شهرداری مشهد |
واقعیت افزوده |
1400 |
مهارتآموزی اپراتور جرثقیل سقفی |
فولاد مبارکه اصفهان |
واقعیت مجازی |
1400 |
تقویت گردشگری کاخ موزه گلستان |
بنیاد نخبگان |
واقعیت افزوده |
1400 |
پلتفرم طراحی کارت ویزیت هوشمند برای معادن ایرانی |
خانه معدن ایران |
واقعیت افزوده |
1400 |
تقویت برنامهدرسی شیمی |
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور |
واقعیت افزوده |
1401 |
ارائه تعاملی اطلاعات معدن سرب و روی نخلک |
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران |
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی |
1401 |
نرمافزار واقعیت افزوده آموزش بیرینگهای SKF |
مجتمع معدنی مس سرچشمه |
واقعیت افزوده |
1401 |
کیدز شیلدز (آموزش امنیت به کودکان و نوجوانان) |
رساله دکتری |
بازی جدّی |
1400 |
کوته (آموزش مکانیابی خطا) |
رساله دکتری |
بازی جدّی |
1399 |
آرکو (آموزش علوم تجربی) |
رساله دکتری |
واقعیت افزوده |
1398 |
بلوسکای (آموزش تغییرات آبوهوایی) |
پروژه کارشناسی |
واقعیت افزوده |
1396 |
مهارت ارائه شفاهی |
پایاننامه کارشناسیارشد |
بازی جدّی، واقعیت مجازی |
1397 |
مادر و کودک (مهارت فرزندپروری) |
رساله دکتری |
بازی جدّی |
1399 |
مَن مَن (تقویت مهارت خودشناسی کودکان و نوجوانان) |
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی |
بازی جدّی |
1399 |
شناسایی نامتغیرهای برنامه ها |
پایاننامه کارشناسی ارشد |
بازی جدّی |
1398 |
-
آزمایشگاه، آماده همکاری با صنایع مختلف، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصِی، کسب و کارها و افراد حقیقی در حوزه های مربوط به مشاوره و طراحی و توسعه بازیهای ویدئویی، بازیهای جدی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می باشد.